Het thuiswerken is een vaste waarde geworden

Thuiswerken werd door veel werkgevers gezien als een tijdelijk fenomeen. Inmiddels is het thuiswerken een vaste waarde geworden, en geldt het als een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde. Mits je het goed faciliteert. “Werken aan een geïmproviseerd bureau ligt ver achter ons.”, aldus Robin Paul van Eck van kantoormeubelverhuurder Alvero. “Wij helpen organisaties om thuiswerken professioneel te implementeren met gehuurd meubilair. Dat houdt je werkomgeving flexibel, bespaart onnodige kosten en past bovendien in een duurzame bedrijfsvoering.”

 

“De werkomgeving van onze klanten zien we als een organisch geheel dat altijd in beweging is. Steeds meer werkplekken bevinden zich deels thuis, terwijl het kantoor een ontmoetingsplek wordt om samen te werken of te brainstormen. We zien de behoefte aan thuiswerkplekken fluctueren door verloop, marktwerking en piekperiodes, dan wil je niet vastzitten aan eigen meubilair. Bovendien wordt het steeds lastiger om in te schatten wat je behoefte is. Zelfs facility managers van groeiende organisaties verwachten in de toekomst minder meubilair op kantoor nodig te hebben, daar komen veel thuiswerkplekken voor in de plaats. Alvero faciliteert die hele beweging. Werknemers kunnen via een portal zelf meubilair bestellen, wij brengen en halen het weer op wanneer het nodig is. Daarnaast zien we bij veel van onze klanten dat thuiswerken een taak is geworden van HRM, omdat het helpt om werknemers aan je te binden. Het is een samenspel van meerdere disciplines binnen een organisatie en daar kunnen we als specialist in tijdelijk meubilair een belangrijke verbindende rol in spelen.”

Vrachtwagen

Alleen betalen voor wat je nodig hebt

“We zien zo vaak dat meubilair na verloop van tijd in de opslag belandt, waar het geld blijft kosten zonder dat iemand het gebruikt. Dan verspil je niet alleen financiële maar ook nog kostbare ruimte en grondstoffen. Onze klanten gebruiken thuiswerkplekken net zo lang of kort als nodig is. De kosten bewegen dan automatisch mee met de behoefte die op dat moment nodig is en je kunt grote investeringen en langdurige afschrijvingen voorkomen. ”

De duurzame gedachte achter huren

“Onze meubelen worden goed onderhouden en krijgen daardoor een lange levensduur op meerdere locaties. Daarmee kunnen we voorkomen dat er onnodig veel nieuw meubilair wordt geproduceerd of aangeschaft. Huurmeubilair biedt bedrijven de kans om hun werkomgeving te verduurzamen. Dat zagen we bijvoorbeeld bij onze klant Vattenfall, die geen meubilair wilde aanschaffen in tijden van grondstoffenschaarste. Huren past perfect in hun duurzame visie van Vattenfall. We denken in verregaande mate mee met klanten om ze te helpen bij hun duurzame doelstellingen. Neem PwC, waar we uitsluitend refurbished meubilair ingezet hebben voor de inrichting van een kleine vierduizend thuiswerkplekken.”

"Meubilair aanschaffen is geen optie in tijden van grondstoffenschaarste. Huren past in de duurzame visie van Vattenfall"

Ryanne van Rijn van Vattenfall
Vattenfall

Case

Een duurzame oplossing tussen thuis en kantoor voor Vattenfall

Meer lezen

Thuiswerkplekken zijn maatwerk

“Bij ons berust de succesvolle implementatie van thuiswerkplekken in je bedrijf op vier belangrijke pijlers:

  1. Maak het gebruiksvriendelijk
    Klanten stellen samen met ons een assortiment samen dat ze hun personeel aanbieden. Wij bouwen daarvoor een portal waar werknemers in een paar kliks bestellen wat ze nodig hebben.

     
  2. Biedt passende oplossingen
    Uiteraard moet een thuiswerkplek ergonomisch verantwoord zijn. Daarnaast is het voor werknemers ook belangrijk dat meubilair past in het interieur. Werknemers van onze kunnen daarom kiezen uit verschillende stijlen, kleuren en afmetingen. Ook het bezorgmoment bepalen ze zelf.

     
  3. Zorg voor soepele logistiek
    De behoefte aan thuiswerkplekken kan snel veranderen en daarom houden we ook logistiek in eigen huis. Onze logistieke afdeling brengt, haalt en regelt alles op tijd. We hebben een eigen wagenpark en werken met eigen chauffeurs.

     
  4. Inzicht en overzicht creëren
    Als veel mensen thuiswerken, wil meubilair nog weleens uit beeld verdwijnen. Een dashboard laat precies zien welk meubilair waar staat. Je houdt overzicht, ook financieel, en krijgt inzicht om op bij te sturen.”
Thuiswerkplek
Alvero

Verdient thuiswerken een serieuze plek in je organisatie?

Regel het dan professioneel met tijdelijk meubilair van Alvero. Samen bepalen we een assortiment dat past bij je organisatie. Vervolgens zorgen wij dat alles gebracht, gehaald en geadministreerd wordt. Je weet wat er in omloop is en wat het kost. Omdat je nergens aan vast zit, betaal je alleen zo lang je het gebruikt.

Thuiswerkplekken regelen voor jouw medewerkers?

Romée helpt je graag met een oplossing op maat. Samen bepalen we een assortiment waar je werknemers uit kunnen kiezen. Zodat ze ook thuis een prettige en ergonomische werkplek hebben.
bel +31 162 447 339

mail [email protected]

 

Romée