gebruiken in plaats van bezitten
Vanaf de oprichting in 1986 draait Alvero om hergebruik van (tijdelijk) kantoormeubilair. Graag delen we enkele mijlpalen uit onze rijke geschiedenis met je.
Het merkverhaal van Alvero
Alvero door de jaren
1986
Gebruikt meubilair verkopen
Gebruikt (kantoor)meubilair verdient een tweede leven door het opnieuw aan te bieden. Alvero is een van de eerste bedrijven in Nederland waar je gebruikt meubilair kunt kopen. In onberispelijke staat, want al het meubilair dat Alvero koopt, krijgt een grondige inspectie plus schoonmaakbeurt en wordt gerepareerd indien nodig.
1992
De verschuiving van bezit naar gebruik
Waarom zouden we nog zoveel uitgeven aan meubilair dat niet gebruikt wordt? De eerste bedrijven en organisaties stappen af van bezit van meubilair. Vooral vanuit financieel oogpunt wordt huren aangemoedigd. Naast de verkoop van gebruikt meubilair krijgt Alvero steeds meer huuraanvragen.
1998
Welkom Huub, de toekomst is huur
In 1998 komt Huub aan het roer van Alvero. Huub, die vandaag de dag nog steeds de leiding heeft over het bedrijf, heeft een duidelijke visie over de toekomst: Alvero gaat zich volledig toeleggen op de verhuur van meubilair. Vanuit alle standpunten zit daar toekomst in. Huren is financieel interessanter, duurzamer en zeer flexibel.
2002
Grotere projecten en events
In de beginjaren van het nieuwe millennium vinden steeds meer grootschalige projecten hun weg naar Alvero. In 2004 leveren we meubilair aan de EU-top in Nederland en sinds 2006 zijn we huisleverancier van Tomorrowland. Daarnaast zijn we voor het eerst werkzaam voor de overheid. Vanaf 2002 leveren wij meubilair wanneer er tijdelijk veel extra mensen een (werk)plek nodig hebben. Alvero is thuis in steeds meer markten.
2009
Nieuw bedrijfspand in Oosterhout
Het vertrouwde pand aan de Visserijweg voldoet niet meer. Er is plaatsgebrek en automatisering doet zijn intrede. Aan de Mechanisatieweg bouwen we een gloednieuw magazijn van 10.000m2 en een kantoor voor 80 werknemers.
2015
We breiden uit naar Duitsland en Frankrijk
Nederland kent Alvero. Maar ook in de buurlanden stijgt de vraag naar huurmeubilair. Met vestigingen in Keulen (1.500m2) en Parijs (1.000m2) en een toegewijd lokaal team kan Alvero nu ook efficiënter projecten in Duitsland en Frankrijk oppakken. Daar zit de markt heel anders in elkaar dan in Nederland.
2018
Alvero Meubel Management
Om onze eigen voorraad meubels te beheren ontwikkelen we in eigen huis een systeem: Alvero Meubel Management. Het geeft ons realtime inzicht: waar ons meubilair zich bevindt, in wat voor staat het is en zelfs het materiaalpaspoort kan eenvoudig worden opgeroepen. Omdat onze klanten ook graag inzicht en overzicht in hun meubilair willen, maken we AMM ook beschikbaar voor klanten.
2021
30.000 thuiswerkplekken ingericht
In 2021 sloeg de corona-pandemie toe. Iets wat niemand had verwacht en waar de wereld niet op voorbereid was. Kantoren sloten de deuren en veel mensen werkten thuis. Al snel kwam de wens om ergonomische thuiswerkplekken. Alvero heeft meer dan 30.000 Nederlanders voorzien van een goede thuiswerkplek en is daar nooit mee gestopt, omdat thuiswerken van blijvende aard is gebleken.
Waar het naartoe gaat
Niemand weet hoe de wereld er over een aantal maanden of jaren uit ziet. Na de corona-pandemie blijft onze werkomgeving enorm veranderen. Er ontstaan nieuwe behoeftes, bijvoorbeeld aan een duurzame aanpak of structurele flexibiliteit, wat we terugzien in hybride kantoren en thuiswerkplekken. Overheden hebben tot 2030 om volledig circulair te zijn, de CSRD-regelgeving stelt strenge duurzaamheidseisen en we kampen met een wereldwijd grondstoffentekort. Wanneer je meubilair huurt, ben jij een stuk flexibeler en duurzamer dan wanneer je koopt.
Een keer kennismaken met Alvero?
Neem contact op met Huub. Bel of mail Huub via onderstaande knoppen en spreek een moment af voor een bakje koffie.