manage je werkomgeving met Alvero Meubel Management
Onze werkomgeving verandert. Dus zijn er meubels die we uit het oog verliezen. Meubels die sneuvelen of onderhoud nodig hebben. En meubels waarvan we niet wisten dat we ze hadden. Dat maakt beheren en plannen van je werkomgeving ingewikkeld. Alvero Meubel Management (AMM) helpt je met waardevolle data.
in een handomdraai accurate data
Datagedreven facility management met ons dashboard
De informatie is veilig opgeslagen in de cloud en inzichtelijk voor iedereen met toegang tot het systeem. Verandert de voorraad in een ruimte, verdieping of locatie? Met één keer scannen is de administratie up-to-date. Zo creëer jij in een handomdraai accurate data, waar beheerders en managers mee verder kunnen.
Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD)
Helpt je kantoor verduurzamen
Alvero Meubel Management geeft direct inzicht en overzicht. In wat je hebt en nodig hebt. Waar elk meubel staat en in wat voor staat het is. Zelfs het materiaalpaspoort is altijd inzichtelijk. Ons systeem helpt je te voldoen aan de EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Meubilair dat je niet meer nodig hebt, kan elders heringezet worden. Zijn de meubels intensief gebruikt? Wij geven ze een tweede leven door diepreiniging en onderhoud.
bespaar kosten en grondstoffen
Beter budgetteren, minder desinvesteringen
Hoe vaak wordt er niet in meubilair geïnvesteerd, terwijl er ergens in de organisatie nog meubels zijn die niet gebruikt worden? Misschien staan die tien bureaus die je nodig hebt op een andere verdieping of in een andere vestiging. Met Alvero Meubel Management maak je maximaal gebruik van wat je hebt en voorkom je desinvesteringen. Je bespaart op kosten en grondstoffen. Bovendien zijn onderhoud, afschrijvingskosten en toekomstige investeringen eenvoudig te budgetteren.
gebruik wat je hebt
Snel flexibel inrichten met wat je al hebt
Als je werkomgeving (tijdelijk) verandert, kun je dat vaak oplossen met bestaand meubilair. Je actuele meubel-inventaris is toegankelijk in de cloud. Zo weet je direct of je die behoefte aan extra werk- of vergaderplekken met eigen materiaal kunt invullen.
Trots op de vele mooie samenwerkingen
Deze organisaties gaan voor een duurzame toekomst met Alvero Meubel Management.
hoe werkt het?
Alvero Meubel Management in drie stappen
Stap 1 - Tag
Het Alvero tag team komt langs en voorziet elk meubel van een RFID-tag met informatie over merk, type, materialen, locatie, leeftijd en staat.
Stap 2 - Scan
Met een RFID-scanner lees je meubels met tags uit tot op 50 meter afstand. Alle data wordt direct centraal opgeslagen. Scan je een maand later weer, dan legt het systeem automatisch alle mutaties vast. In een online omgeving die altijd toegankelijk is.
Stap 3 - Manage
Plan en beheer op basis van actueel inzicht. Je weet altijd en overal wat je in huis hebt, waar het zich bevindt en wat het waard is.
binnen een paar kliks
Waardevolle up-to-date informatie voor beheerders en managers
Product data
Model, aantal, fabrikant of merk, productiedatum, staat, omschrijving, producteigenschappen, circulaire waarde, grondstoffenpaspoort.
Locatie data
Adres, gebouw, verdieping en ruimte.
Financiële data
Onderhoudshistorie, verwachte onderhoudskosten, afschrijvings- en restwaarde.
De informatie is veilig opgeslagen in de cloud en inzichtelijk voor iedereen met toegang tot het systeem. Verandert de voorraad in een ruimte, verdieping of locatie? Met één keer scannen is de administratie up-to-date. Zo creëer jij in een handomdraai accurate data, waar beheerders en managers mee verder kunnen.
vergeet lijstjes
Een overzichtelijk dashboard met realtime data
Hoeveel extra bureaus hebben we? Waar zijn de banken die voorheen in de kantine stonden? Hoe lang gaan onze bureaustoelen nog mee? Vergeet Excel lijstjes die eigenlijk nooit up-to-date zijn en in verschillende versies door de organisatie zweven. Profiteer van actueel overzicht uit een centrale bron in een goed beveiligde cloud. Ons dashboard geeft je snel en 24/7 informatie om mee te sturen en beheren.
case
Rijkswaterstaat ervaart de kracht van data binnen de werkomgeving
Sinds 2019 gebruikt Rijkswaterstaat Alvero Meubel Management. Het systeem geeft 24/7 inzicht in 64.000 meubelstukken op meer dan 200 locaties. Alle relevante informatie is erin opgenomen. Roni Ahmad, makelaar circulaire kantoorinrichting bij Rijkswaterstaat (RWS), vertelt over zijn ervaringen. Lees er alles over in de case van Rijkswaterstaat.
Roni Ahmad, Makelaar Circulaire Kantoorinrichting Rijkswaterstaat"Doordat je weet wat er is en waar het staat, kun je planmatig programmeren en bepalen wat je met dat meubelstuk wil gaan doen. De winst zit in geld, meer gebruik van primaire grondstoffen en minder CO2 uitstoot. Dat is de kracht van data."
we gebruiken het zelf ook
Ontstaan vanuit een eigen behoefte
Als grootste kantoormeubelverhuurder van Nederland beheert Alvero honderdduizenden meubels, die onze chauffeurs dagelijks door heel het land verplaatsen. De voorraad verandert dus constant en bevindt zich op duizenden locaties. Om ons werk te kunnen doen, is een nauwkeurige en 100 % betrouwbare administratie cruciaal.
In eigen huis ontwikkeld, toegankelijk voor iedereen
Toen er geen waterdicht en gebruiksvriendelijk meubel management systeem bleek te bestaan, hebben we dit in eigen huis ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd. Nu het systeem goed werkt, delen we de technologie graag met onze klanten. Je kunt Alvero Meubel Management ook gebruiken voor eigen meubilair, dat niet bij ons gehuurd is.