Altijd overzicht en inzicht in je meubilair

Werkplekken veranderen. Dus zijn er meubels die je uit het oog verliest. Meubels die sneuvelen of onderhoud nodig hebben. En meubels waarvan je niet eens meer wist dat je ze had. Dat maakt beheren en plannen van je werkomgeving ingewikkeld. Gelukkig kun je nu rekenen op Alvero Meubel Management, waarmee je direct ziet wat je hebt en wat je nodig hebt. Heb je plotseling extra meubilair nodig? Je ziet in een oogwenk of een andere afdeling of vestiging nog wat heeft staan. Bekijk onze bedrijfsfilm, en krijg een eerste indruk van Alvero Meubel Management.

Alvero Meubel Management
Alvero Meubel Management in 30 seconden

Waardevolle data voor beheerders en managers. Met een speciale handheld scan je meubels tot op 50 meter afstand. Dankzij RFID-tags op elk meubel zie je eenvoudig wat je per locatie, verdieping of ruimte hebt staan. De RFID-tags geven je bovendien functionele en financiële informatie over elk individueel meubelstuk. Die data staat online opgeslagen en maakt onderhoud en beheer stukken eenvoudiger.
 

  • Type, merk productiedatum
  • Functionele beschrijving
  • Staat (eventueel met foto)
  • Onderhoudshistorie en verwachte onderhoudskosten
  • Afschrijvings- en restwaarde
  • Circulaire waarde
  • Samenstellingsverklaring of grondstoffenpaspoort

In één klap overzicht over al je meubilair?

Laat je adviseren over Alvero Meubel Management. Dan weet je wat je in huis hebt en wat je nodig hebt. We leggen graag uit hoe het werkt voor jouw organisatie.
bel +31 6 22862398

mail [email protected]

 

Joris Cools

We gebruiken het zelf ook

Het systeem is ontstaan vanuit een eigen behoefte. Als grootste kantoormeubelverhuurder van Nederland beheert Alvero honderdduizenden meubels. Onze vrachtwagens en busjes verplaatsen die dagelijks door heel het land. De voorraad verandert dus constant van omvang en aard en bevindt zich op duizenden locaties. Om ons werk te kunnen doen is een nauwkeurige en 100 % betrouwbare administratie cruciaal.

Om het overzicht over onze groeiende meubelvoorraad te behouden, zocht Alvero een waterdicht en gebruiksvriendelijk systeem. Toen dit niet bleek te bestaan hebben we in eigen huis Alvero Meubel Management ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd. Nu het systeem goed werkt, delen we deze technologie graag met onze klanten. Je kunt Alvero Meubel Management zelfs gebruiken met eigen meubilair.

Meubels Taggen
Elk meubelstuk krijgt een RFID-tag met data.
Meubel Management Scanner
Inventariseren van meubilair doe je met een RFID-scanner met een bereik van maar liefst 50 meter.
Meubel Management dashboard
24 op 24, 7 op 7 inzicht en overzicht met het AMM dashboard.

Aan de slag in drie stappen

Stap 1 - Tag. Het Alvero tag team komt langs en voorziet elk meubel van een RFID-tag met informatie over merk, type, materialen, locatie, leeftijd en staat

Stap 2 - Scan. Met een RFID-scanner lees je de tags op afstand uit. Alle data wordt direct centraal opgeslagen. Scan je een maand later weer, dan legt het systeem automatisch alle mutaties vast. In een online omgeving die altijd toegankelijk is.

Stap 3 - Manage.  Plan en beheer op basis van actueel inzicht. Je weet altijd en overal wat je in huis hebt, waar het zich bevindt en wat het waard is. Met Alvero Meubel Management maak je zeer efficiënt gebruik van je meubilair.

Ervaar de voordelen in jouw organisatie

Inzicht en overzicht – altijd en overal

Waar staat mijn meubilair en in wat voor staat is het? Wat kost het en wat gaat het kosten in de toekomst? Alvero Meubel Management geeft je direct antwoord. Vanuit één centrale online database. Verandert de voorraad in een ruimte, verdieping of locatie? Met één keer scannen is de administratie up-to-date en inzichtelijk voor iedereen met toegang tot het systeem. Zo weet je precies wat je hebt en benut je de meubelvoorraad maximaal.

Past in een circulaire bedrijfsvoering

Meubels zijn er niet om af te schrijven maar om te gebruiken. Als jouw organisatie ze niet meer nodig heeft, kunnen ze elders ingezet worden. Daarom wil je weten wat de samenstelling van je meubilair is. Of welke meubels heringezet kunnen worden als je ze niet meer nodig hebt. Zijn ze intensief gebruikt? Alvero diepreiniging geeft ze een tweede leven.

Toegankelijk voor geselecteerde gebruikers

Mutaties doorvoeren en inzien is makkelijk voor alle gebruikers, die je eenvoudig zelf toevoegt. Wanneer een locatie wordt gescand staan alle mutaties meteen in de centrale online database. Deze is uiteraard streng beveiligd.

Draagt bij aan duurzaamheid

Waarom nieuw meubilair aanschaffen als je slim gebruik kunt maken van je huidige voorraad? Als je (tijdelijk) extra meubilair nodig hebt, weet je in een oogwenk of je dit in huis hebt. En hoef je geen nieuw materiaal aan te kopen of aan te voeren.

Efficiënt financieel beheer

Je hebt exact inzicht in de kosten van meubilair, eventueel gespecificeerd per kostenplaats. Onderhoud, afschrijvingskosten en toekomstige investeringen zijn hiermee eenvoudig te budgetteren. Wanneer je precies weet wat je hebt, voorkom je dubbele investeringen en kun je meubilair opnieuw inzetten in bijvoorbeeld een andere vestiging. Bovendien behoort ‘verloren’ meubilair tot het verleden.

Weet wat je hebt.
Weet wat je nodig hebt.
Op ieder moment.

Alvero Meubel Management
De eigenschappen van de meubels worden eenmalig opgeslagen in ons systeem.

Trots op de vele mooie samenwerkingen

Deze bedrijven maken al gebruik van het Alvero Meubel Management. 

Deze bedrijven maken al gebruik van het Alvero Meubel Management. 

Alvero Meubel Management Belastingdienst
Alvero Meubel Management Vepa
Alvero Meubel Management REVER
Alvero Meubel Management Rijkswaterstaat
Alvero Meubel Management NS
Alvero Meubel Management Friesland Campina
Alvero Meubel Management Leferink
Alvero Meubel Management Ministerie van Defensie
Alvero Meubel Management FMO
Alvero Meubel Management NowyStyl
Alvero Meubel Management Dura Vermeer

Reviews

Klanten over Alvero Meubel Management

Met ongeveer 9.000 getagde meubels per maand staan wij niet stil. Dagelijks creëren wij voor veel facilitaire mensen meer grip en inzicht in meubelbezit en meubelonderhoud.

Klanten over Alvero Meubel Management

Met ongeveer 9.000 getagde meubels per maand staan wij niet stil. Dagelijks creëren wij voor veel facilitaire mensen meer grip en inzicht in meubelbezit en meubelonderhoud.

"Nowy Styl Nederland heeft voor haar relatie de Belastingdienst heel bewust gekozen voor het Meubel Management Systeem (AMM) vanuit Alvero. Door te kiezen voor dit MMS heeft de Belastingdienst direct inzicht in het totaal aanwezige meubilair binnen alle vestigingen van de Belastingdienst. Men kan nu exact zien wanneer er preventief onderhoud nodig is om het meubilair een langere levensduur te geven. Het geeft de Belastingdienst het inzicht dat nodig is om huidige en toekomstige beslissingen ten aanzien van het meubilair te kunnen nemen."
Patrick van Dommelen
Sales Director
Belastingdienst
"Dankzij het AMM krijgen wij een overzicht in de aantallen, statussen en locaties waar het meubilair zich bevindt. Op microniveau krijgen wij inzicht in de basisinformatie van een meubelstuk met daarbij behorende historisch uitgevoerde activiteiten. Het AMM is voor ons een tool waarmee ‘betrouwbare’ managementinformatie wordt gegenereerd. Het voordeel voor mij zit vooral in de gebruiksvriendelijkheid van dit systeem, het creëren van inzicht in wat Rijkswaterstaat allemaal in beheer heeft. Het biedt daarmee ook gelijk een nul-situatie richting het leveren van een volledig betrouwbaar circulair kantoormeubilair (van aanschaf tot afstoot)."
Roni Ahmad
Makelaar Circulaire Kantoorinrichting & Adviseur Bedrijfsvoering
Rijkswaterstaat
Case Rijkswaterstaat

Case Rijkswaterstaat

De kracht van data binnen een werkomgeving

meer lezen