Alvero Meubel Management
Weet je nog wat je aan meubilair hebt, waar het zich bevindt en in wat voor staat het is? Alvero Meubel Management geeft je direct antwoord op al dit soort vragen. Je weet precies wat je hebt en wat je nodig hebt. En dat is nog maar een tipje van de sluier.
Altijd overzicht en inzicht in je meubilair
Werkplekken veranderen. Dus zijn er meubels die je uit het oog verliest. Meubels die sneuvelen of onderhoud nodig hebben. En meubels waarvan je niet eens meer wist dat je ze had. Dat maakt beheren en plannen van je werkomgeving ingewikkeld. Gelukkig kun je nu rekenen op Alvero Meubel Management, waarmee je direct ziet wat je hebt en wat je nodig hebt. Heb je plotseling extra meubilair nodig? Je ziet in een oogwenk of een andere afdeling of vestiging nog wat heeft staan. Bekijk onze bedrijfsfilm, en krijg een eerste indruk van Alvero Meubel Management.
Waardevolle data voor beheerders en managers. Met een speciale handheld scan je meubels tot op 50 meter afstand. Dankzij RFID-tags op elk meubel zie je eenvoudig wat je per locatie, verdieping of ruimte hebt staan. De RFID-tags geven je bovendien functionele en financiële informatie over elk individueel meubelstuk. Die data staat online opgeslagen en maakt onderhoud en beheer stukken eenvoudiger.
- Type, merk productiedatum
- Functionele beschrijving
- Staat (eventueel met foto)
- Onderhoudshistorie en verwachte onderhoudskosten
- Afschrijvings- en restwaarde
- Circulaire waarde
- Samenstellingsverklaring of grondstoffenpaspoort
In één klap overzicht over al je meubilair?
Laat je adviseren over Alvero Meubel Management. Dan weet je wat je in huis hebt en wat je nodig hebt. We leggen graag uit hoe het werkt voor jouw organisatie.
bel +31 6 22862398
We gebruiken het zelf ook
Het systeem is ontstaan vanuit een eigen behoefte. Als grootste kantoormeubelverhuurder van Nederland beheert Alvero honderdduizenden meubels. Onze vrachtwagens en busjes verplaatsen die dagelijks door heel het land. De voorraad verandert dus constant van omvang en aard en bevindt zich op duizenden locaties. Om ons werk te kunnen doen is een nauwkeurige en 100 % betrouwbare administratie cruciaal.
Om het overzicht over onze groeiende meubelvoorraad te behouden, zocht Alvero een waterdicht en gebruiksvriendelijk systeem. Toen dit niet bleek te bestaan hebben we in eigen huis Alvero Meubel Management ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd. Nu het systeem goed werkt, delen we deze technologie graag met onze klanten. Je kunt Alvero Meubel Management zelfs gebruiken met eigen meubilair.
Aan de slag in drie stappen
Stap 1 - Tag. Het Alvero tag team komt langs en voorziet elk meubel van een RFID-tag met informatie over merk, type, materialen, locatie, leeftijd en staat
Stap 2 - Scan. Met een RFID-scanner lees je de tags op afstand uit. Alle data wordt direct centraal opgeslagen. Scan je een maand later weer, dan legt het systeem automatisch alle mutaties vast. In een online omgeving die altijd toegankelijk is.
Stap 3 - Manage. Plan en beheer op basis van actueel inzicht. Je weet altijd en overal wat je in huis hebt, waar het zich bevindt en wat het waard is. Met Alvero Meubel Management maak je zeer efficiënt gebruik van je meubilair.
Ervaar de voordelen in jouw organisatie
Inzicht en overzicht – altijd en overal
Waar staat mijn meubilair en in wat voor staat is het? Wat kost het en wat gaat het kosten in de toekomst? Alvero Meubel Management geeft je direct antwoord. Vanuit één centrale online database. Verandert de voorraad in een ruimte, verdieping of locatie? Met één keer scannen is de administratie up-to-date en inzichtelijk voor iedereen met toegang tot het systeem. Zo weet je precies wat je hebt en benut je de meubelvoorraad maximaal.
Past in een circulaire bedrijfsvoering
Meubels zijn er niet om af te schrijven maar om te gebruiken. Als jouw organisatie ze niet meer nodig heeft, kunnen ze elders ingezet worden. Daarom wil je weten wat de samenstelling van je meubilair is. Of welke meubels heringezet kunnen worden als je ze niet meer nodig hebt. Zijn ze intensief gebruikt? Alvero diepreiniging geeft ze een tweede leven.
Toegankelijk voor geselecteerde gebruikers
Mutaties doorvoeren en inzien is makkelijk voor alle gebruikers, die je eenvoudig zelf toevoegt. Wanneer een locatie wordt gescand staan alle mutaties meteen in de centrale online database. Deze is uiteraard streng beveiligd.
Draagt bij aan duurzaamheid
Waarom nieuw meubilair aanschaffen als je slim gebruik kunt maken van je huidige voorraad? Als je (tijdelijk) extra meubilair nodig hebt, weet je in een oogwenk of je dit in huis hebt. En hoef je geen nieuw materiaal aan te kopen of aan te voeren.
Efficiënt financieel beheer
Je hebt exact inzicht in de kosten van meubilair, eventueel gespecificeerd per kostenplaats. Onderhoud, afschrijvingskosten en toekomstige investeringen zijn hiermee eenvoudig te budgetteren. Wanneer je precies weet wat je hebt, voorkom je dubbele investeringen en kun je meubilair opnieuw inzetten in bijvoorbeeld een andere vestiging. Bovendien behoort ‘verloren’ meubilair tot het verleden.
Weet wat je hebt.
Weet wat je nodig hebt.
Op ieder moment.
Trots op de vele mooie samenwerkingen
Deze bedrijven maken al gebruik van het Alvero Meubel Management.
Reviews
Klanten over Alvero Meubel Management
Met ongeveer 9.000 getagde meubels per maand staan wij niet stil. Dagelijks creëren wij voor veel facilitaire mensen meer grip en inzicht in meubelbezit en meubelonderhoud.